Havkajak i Augustenborg Roklub

Augustenborg Roklub har fået kajakfeber og har oprettet en helt ny havkajakafdeling med 9 nye(nu 11), flotte havkajakker. Kom og få en gratis prøvetur, når sæsonen starter i april. Men pas på, det smitter!

Havkajak-sporten er den perfekte kombination af naturoplevelser, motion og afslapning. Og sidst men ikke mindst – fællesskab og sammenhold. Så hvis du har en lille kajakroer i maven eller har lyst til gode naturoplevelser langs kysten i godt selskab, så kom forbi Augustenborg Roklub en onsdag kl. 18.00 efter sæson start i april og de følgende onsdage i sæsonen.

Kajakafdelingens nyuddannede klubinstruktør Thomas tager godt imod alle interesserede, både erfarne kajakroere og nybegyndere.

Men er det ikke både svært og farligt at ro i havkajak? Nej. Havkajakken er den mest stabile kajaktype, og efter en kort tilvænning finder man hurtigt balancen. Vi har havkajakker i tre forskellige størrelser Boreal Design Baffin P1, P2 og P3 (op til 135 kg).

Havkajakafdelingen kan tilbyde:

11 sprit nye havkajakker med alt sikkerhedsudstyr såsom svømmevest, overtræk, pagajflyder, lænse pumpe, osv.

Læs mere om hvilken type og størrelser vi præcis råder over her:

Tre gratis prøveture før du melder dig ind – se kontingentet:

Kontingentsatser:

Instruktionsforløb til fri-roning (IPP2/DGI Havkajak Egenfærdighed A).

Kajakture på fjorden med hyggelige pauser på lokale strande, hvor der nydes medbragt forplejning.

Kajakture til andre destinationer i Sønderjylland.

I vinterhalvåret har klubben tid i Humlehøjhallen hver tirsdag kl. 21.00-22.00, hvor der kan øves selvredning og makkerredning samt aflægges svømmeprøve (300 meter).

Se også klubbens kajakreglement for nærmere oplysninger:

Reglement:

Vi glæder os til at byde dig velkommen som nyt medlem i klubben!

Kontakt kajakafdelingen for nærmere oplysninger: Thomas Myllerup, tlf. 52 11 40 82, adresse: tm(at)sprogtek.dk

Video fra Åbent Hus for Havkajak (2021) og Havkajak-intro (2022) i samarbejde med DGI:
Den 16. september 2023 havde kajakudvalget arrangeret en klubtur på Kongeåen. Der blev roet fra Vejen Fodboldgolf til Foldingbro. Vejet var med os ☀️☀️☀️ og frokosten blev indtaget ved Frihedsbroen. Tak til Lone for morgenmad og tak til Ebbe for transport af kajakker.
Vinterroning i havkajak på Augustenborg fjord.

OBS: Det er desværre ikke muligt at opbevare egne kajakker i klubben, da bådhallen ligger inden for kystbeskyttelseslinjen og derfor ikke kan udvides.